Ze zadluženého poradce králem půjček: Jak mi PPC reklama změnila život

Ještě před pěti lety jsem seděl po večerech nad excelovou tabulkou a přemýšlel, jak zaplatím nájem. Dělal jsem finančního poradce pro jednu velkou firmu a upřímně? Nebavilo mě to. Paradoxní, že? Finanční poradce, který má sám problémy s penězi. Jenže pak přišel nápad, který mi obrátil život naruby. Spojil jsem své znalosti financí s marketingem a dnes provozuju jednu z nejrychleji rostoucích služeb pro rychlé půjčky v Čechách. A klíčem k tomu všemu byla Plzeň PPC reklama, což zní možná překvapivě, ale za chvilku pochopíte proč.

Když se mě lidi ptají, jak jsem se dostal tam, kde jsem, často čekají nějaký složitý příběh. Pravda je jednodušší - byl jsem ve správný čas na správném místě a udělal správné rozhodnutí. A taky jsem měl dluh na kreditce, který mě donutil jednat.

Jak to všechno začalo: bolavé dno

Říká se, že dobré nápady přicházejí z bolesti. Ten můj přišel, když mi jeden klient vyprávěl, jak musel čekat tři týdny na schválení půjčky, i když peníze potřeboval na zaplacení operace svého psa. Byznysmeni tomu říkají "produktová díra na trhu". Já tomu říkám "moment, kdy ti dojde, že je něco zatraceně špatně".

V tu chvíli mě napadlo - co kdyby existovala služba, která by skutečně dokázala poslat peníze na účet ještě tentýž den? Žádné zbytečné papírování, žádné týdny čekání. Jenže jak dostat takovou službu k lidem? Odpověď přišla nečekaně při náhodném setkání s bývalým spolužákem, který se živil digitálním marketingem.

První kroky a nečekané zjištění

"PPC reklama je cesta, jak rychle zasáhnout lidi, kteří právě teď hledají to, co nabízíš," vysvětlil mi tehdy. Upřímně? Znělo to jako sci-fi - zaplatíš za reklamu až ve chvíli, kdy na ni někdo klikne. A navíc můžeš cílit přesně na lidi, kteří aktivně hledají půjčky. Investoval jsem své poslední úspory a pár vypůjčených peněz do vytvoření jednoduché webovky a první reklamní kampaně.

Začal jsem v Plzni, kde jsem tehdy bydlel. Ne proto, že bych byl marketingový génius, ale protože jsem znal místní prostředí a myslel jsem si, že plzeňský trh bude méně konkurenční než třeba pražský. A trefil jsem se. První měsíc fungování mi přinesl 12 klientů a čistý zisk 17 tisíc. Směšná částka v porovnání s tím, co děláme dnes, ale tehdy to byl průlom.

Rozšíření do Prahy a nečekané komplikace

Po úspěchu v Plzni bylo logické expandovat do Prahy. Větší město, víc potenciálních klientů, větší byznys. Jenže Praha PPC reklama byla úplně jiná liga. Konkurence tak silná, že cena za proklik byla třikrát vyšší než v Plzni. Moje rozpočty se rozpadaly jako domek z karet.

"První dva měsíce v Praze byly naprostá katastrofa," vzpomínám dnes už s úsměvem. "Utrácel jsem majlant a získával minimum klientů. Málem jsem to vzdal." To byl moment, kdy jsem pochopil, že potřebuju profesionální pomoc. Po několika neúspěšných pokusech s různými freelancery jsem narazil na agenturu SEOconsult.cz, která mi změnila pohled na celý online marketing.

Lekce, která stála za všechny peníze

"Neděláš to dobře," řekl mi na první schůzce jejich konzultant. "Snažíš se v Praze používat stejnou strategii jako v Plzni, ale každý trh je jiný." Ukázal mi analýzu mých kampaní a bylo to, jako když rozsvítí v temné místnosti. Nedosahoval jsem na ty správné zákazníky ve správný čas.

Zjistil jsem třeba, že v Plzni lidi nejvíc hledají rychlé půjčky v pondělí ráno a v pátek odpoledne. V Praze je to úplně jinak - největší traffic je ve středu kolem poledne a v neděli večer. Nebo že zatímco v Plzni fungují reklamy s důrazem na rychlost vyřízení, v Praze víc zabírá důraz na diskrétnost. Takové detaily rozhodují o úspěchu nebo fiasku.

Obrat, který nikdo nečekal

Po změně strategie se věci začaly rychle obracet k lepšímu. Během dvou měsíců jsem zdvojnásobil počet pražských klientů a snížil náklady na akvizici o 40 %. To byl moment, kdy jsem si uvědomil potenciál toho, co dělám. Nebyl to už jen boční projekt - byl to začátek něčeho velkého.

"Když jsem viděl čísla po prvním roce, musel jsem se štípnout," přiznávám. "Z roku na rok jsme vyrostli o 400 % a otevřeli pobočky v dalších třech městech." Dnes, po pěti letech, máme síť poboček po celé republice a tým 50 lidí. A stále rosteme.

Co mě tohle všechno naučilo o penězích

Paradoxně největší lekce, kterou jsem se naučil, není o tom, jak vydělávat. Je o tom, jak přemýšlet. Největší překážkou úspěchu nejsou konkurenti nebo trh - je to naše vlastní hlava. Měl jsem strach investovat do reklamy, protože jsem viděl jen výdaje, ne potenciální příjmy.

Dnes už vím, že nejde o to, kolik utratíš, ale jakou hodnotu za ty peníze získáš. Každá koruna vložená do chytře nastavené PPC kampaně se mi vrátila několikanásobně. "Investice do marketingu není náklad, ale páka," říkám pravidelně na našich firemních školeních.

Těžké časy a jak jsem je překonal

Nebyl to samozřejmě jen růžový příběh. Během covidu, když přišla vlna platební neschopnosti, jsem málem zkrachoval. Najednou jsme měli stovky klientů, kteří nemohli splácet, a naše cash flow se zastavilo. To byla chvíle, kdy jsem pochopil, jak důležitá je finanční rezerva pro byznys.

Znovu jsem se obrátil na PPC reklamu, tentokrát s jiným cílem - hledal jsem klienty, kteří byli finančně stabilnější. Upravili jsme targeting, změnili jsme komunikaci a podařilo se nám přežít nejhorší období. "Z krize vyjdeš buď silnější, nebo vůbec," řekl mi tehdy člověk ze SEOconsult.cz a měl pravdu. Vyšli jsme silnější a s lepším produktem.

Nečekaný vedlejší efekt úspěchu

Co mě překvapilo nejvíc? Nebyl to růst firmy nebo peníze na účtu. Bylo to zjištění, že jsem vlastně vytvořil službu, která reálně pomáhá lidem. Dostáváme denně zprávy od vděčných klientů, kterým jsme pomohli překlenout těžké období. Jasně, půjčky mají špatnou pověst, ale když jsou poskytovány odpovědně, mohou být tím, co někomu pomůže postavit se znovu na nohy.

"Nejlepší je, když nám klient po roce přijde poděkovat, že díky naší rychlé pomoci mohl třeba zachránit svůj malý byznys, a teď už půjčku nepotřebuje," říkám. A to je vlastně ten nejlepší výsledek - když nás klient přeroste.

Co bych dnes udělal jinak

Kdybych mohl vrátit čas, investoval bych do PPC marketingu mnohem dřív a mnohem víc. Strávil jsem měsíce vylepšováním produktu, než jsem ho začal pořádně propagovat. Dnes vím, že to byla chyba. "Lepší nedokonalý produkt s dobrým marketingem než dokonalý produkt, o kterém nikdo neví," říkám často.

A určitě bych dřív spolupracoval s profesionály. Snaha ušetřit na marketingu mě stála nejméně rok růstu. Agentura jako SEOconsult.cz nebyla nejlevnější volba, ale z dlouhodobého hlediska mi ušetřila statisíce, které bych jinak proinvestoval do neefektivních kampaní.

Co radím začínajícím podnikatelům ve financích

Finančnictví je specifický obor - velká konkurence, přísná regulace, náročný zákazník. Pokud v něm chcete uspět, potřebujete dvě věci: skutečně dobrý produkt a opravdu chytrý marketing.

Každému, kdo začíná, radím: "Najdi si problém, který ještě nikdo pořádně nevyřešil, a pak o svém řešení řekni světu tak, aby tě nemohl přehlédnout." Pro mě to byla kombinace rychlých půjček a profesionální PPC reklamy. Pro vás to může být něco jiného. Ale princip zůstává stejný - najděte způsob, jak být vidět přesně v momentě, kdy vás potenciální klient hledá.

A ještě jedna věc - nebojte se investovat do svého růstu. Na začátku jsem dal do reklamy peníze, které jsem si fakticky nemohl dovolit ztratit. Byla to sázka na jednu kartu, ale s dobrým marketingovým partnerem to byla sázka, která se vyplatila. I když váš rozpočet není velký, profesionálně nastavená kampaň dokáže divy.

Co mě čeká dál?

Dnes už nejsem jen "ten chlápek s půjčkami". Expandujeme do dalších finančních služeb a poradenství. PPC reklama zůstává naším hlavním kanálem pro získávání nových klientů, ale doplňujeme ji o další marketingové aktivity.

"Nikdy nezapomenu, kde jsem začínal," říkám svým zaměstnancům. "A nikdy nezapomenu, že všechno začalo jednou malou reklamou v Plzni." Je to připomínka, že i ty největší věci začínají malými kroky. A že někdy stačí jedno dobré rozhodnutí, aby se váš život navždy změnil.

Publikováno: 28. 04. 2025

Kategorie: Tipy a rady